Jak prowadzić bloga?


blog roku 2013Znamy zwycięzców konkursu na Bloga Roku 2013 organizowanego przez Onet.pl. Jest to doskonała okazja, aby zobaczyć blogi cieszące się dużą popularnością wśród czytelników, poznać nieco bliżej ich oczekiwania i być może odpowiedzieć sobie na pytanie – jak prowadzić bloga?


Największą bolączką firm, które chcą się pozycjonować jest brak pomysłu na wizerunek w sieci i brak pomysłu na content, czyli treść. Blog daje teoretycznie nieograniczone możliwości, ale w praktyce firmowe blogi to obraz nędzy i rozpaczy, który woła o pomstę do nieba. Próba optymalizacji takich tworów lub co gorsza konieczność czytania wyciśniętych na siłę pojedynczych zdań wpisów (z upchanymi gdzie się da słowami kluczowymi „do pozycjonowania”) to ciernista droga przez mękę. Na szczęście nie jest ich dużo, bo zapału do prowadzenia firmowego bloga wystarcza na kilka miesięcy.

Z konkursowych blogów interesuje nas najbardziej kategoria Profesjonalne i Firmowe, ale naprawdę warto przejrzeć wszystkie kategorie. To są blogi, które bez względu na widzi mi się Google notują tysiące odwiedzin miesięcznie.

Content is King!

Nie będę się rozwodzić na blogiem jakoszczedzacpieniadze.pl, którego śledzę i czytam regularnie. Trafia w coraz popularniejszą niszę, zaspokaja ciekawość czytelników raportami miesięcznymi i podaje konkretne bardzo przydatne informacje.

Blog Jak oszczędzać pieniądze   Oszczędzanie   Budżet domowy

Spójrzcie jednak na bloga panidyrektor.pl – bloga pani architekt piszącej o architekturze. Drodzy architekci i budowlańcy – dość marudzenia, że nie ma o czym pisać i „ileż można pisać o płycie fundamentowej”!!!

Strona główna bloga PaniDyrektor.plPrzy takim blogu nie trzeba kombinować, gdzie wstawić jaki nagłówek i jak wcisnąć jeszcze jedną frazę do pozycjonowania. Na pewno pod czujnym okiem SEOwca blog mógłby osiągnąć znacznie więcej (rzut oka na tagi potwierdzają niewykorzystany potencjał seo), ale powiedzmy sobie szczerze – tam gdzie zazwyczaj stoi SEO, tu stoi Czytelnik. Nie ma tutaj obaw przed linkowaniem do konkurencji. Ekspert nie boi się konkurencji, pozwala sobie na ocenę, krytykę oraz słowa uznania. Blog odzwierciedla jej/jego kompetencje, wiedzę i rozeznanie w branży. Swobodnie porusza się po tematyce, którą zna i którą chce przybliżyć Czytelnikowi.

Na pewno znajdą się głosy krytyki pod adresem samego konkursu, sposobu głosowania, kompetencji jury. OK, ale i tak zachęcam do zapoznania się ze zgłoszonymi do konkursu blogami. Co o nich myślicie?

C.D.N.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *