Kolejna aktualizacja algorytmu – page layout update


Kolejna aktualizacja algorytmu Google, której… raczej nikt się nie spodziewał. Wszystkie oczy skierowane są w kierunku Pandy i Pingwina, a tymczasem mamy aktualizację, która analizuje… wygląd strony. W skrócie, algorytm analizuje dwa czynniki:

  • stopień wyróżnienia reklam w treści strony
  • ilość reklam umieszczonych na samej górze strony
Niektóre strony są przeładowane reklamami umieszczonymi na samej górze strony, przez co internauta w poszukiwaniu treści adekwatnej do zapytania jest zmuszony do przewinięcia strony w dół lub do przeklikania podstron w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane pytanie. Sprzyja to „przypadkowym kliknięciom” w reklamy, co jest szkodliwe dla reklamodawców i wydawców.
To w zasadzie drugie uderzenie w ciągu kilku dni w strony MFA (made for adsense).

 

Loading Facebook Comments ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *