Kolejne zmiany w algorytmie Google 4 komentarze


Dziś pojawiła się zapowiedź kolejnych zmian w algorytmie Google, która ma na celu „promowanie witryn wysokiej jakości„. Istotne (i znamienne) jest to, że zmiana dotknie aż 5% polskich wyników. To dużo, zważywszy na fakt, iż wszystkie strony i ich pozycje są ze sobą powiązane i wpływają na siebie – spadek jednej strony z 5 na 20 pozycję wpływa na pozycje stron z miejsc 6-20. 

Chcemy stworzyć warunki, w których osoby stosujące optymalizację white hat lub w ogóle nie optymalizujące swojej witryny, będą mogły się skupić na tworzeniu ciekawych i przydatnych witryn. Jak zawsze, interesują nas wasze opinie, które pozwolą nam dalej doskonalić algorytmy i skutecznie dążyć do celu.

Od dłuższego czasu promuję white hat, co wpływa na stabilność prowadzonych stron. Chciałbym wierzyć, że tym razem systemowe zmiany rzeczywiście będą promować white hat. Ostatnie cytowane zdanie sugeruje mi, że okres przejściowy będzie gorący – pojawią się liczne zapytania i skargi dotyczące nagłych spadków domen, które wcześniej długo okupowały wysokie pozycje.

Musimy pamiętać (raczej nie zapomnieć w swej złości na Google) o istotnej rzeczy:

Google się zmienia

To co kiedyś było tolerowane, teraz może być piętnowane. To co kiedyś zostało wprowadzone, dziś może już nie działać zgodnie z pierwotnymi założeniami. Google jak każda inna firma ma prawo do popełniania mniejszych czy większych błędów, ma prawo do weryfikacji swoich działań i do wprowadzania zmian według swojej polityki. Ocena tych zmian nie ma znaczenia, jeśli chcemy brać udział w całej tej zabawie, powinniśmy się dostosowywać do zaistniałej sytuacji.

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

4 komentarzy do “Kolejne zmiany w algorytmie Google

  • SEOwatch

    Moim zdaniem coraz to nowsze algorytmy coraz lepiej odsiewają słabe, ale dobrze pozycjonowane strony. I tak właśnie powinno być.

  • dorota

    a kiedy wszystko powinno być jasne? 🙂 kiedy sytuacja się stabilizuje?:)