Zrób sobie darmowy audyt SEO 1 komentarz


W sieci pojawiła się nowa strona, na której można zrobić audyt SEO w 3 sekundy. Musiałem sprawdzić, czy faktycznie da się zrobić audyt SEO w 3 sekundy.

Nagłówek zachęcający do zrobienia darmowego audytu w 3 sekundy

Oczywiście to tylko reklama i tak naprawdę z audytem nie ma nic wspólnego. Ale jako sposób pozyskania ruchu i klienta – pomysł OK. Narzędzie wymaga podania adresu strony, głównej frazy oraz adresu e-mail. Po błyskawicznej analizie pokazuje ogólną ocenę serwisu w skali 1-6.

Pod oceną ogólną w szkolnej skali mamy 3 partie danych. W pierwszej:

  • liczbę linków przychodzących („ten wskaźnik pokazuje stan domeny na dziś. Liczna tak zwanych Backlinks mówi o tym, jak wiele innych stron linkuje do strony”)
  • najważniejszą frazę („Wybraliśmy dwie frazy, które najczęściej występowały w linkach kierujących do Twojej domeny”)
  • najważniejszą frazę 2 („Sprawdź czy te frazy odpowiadają Twojej stronie i reprezentują 2 najważniejsze tematy, które na niej poruszasz”)
  • Page Rank – („Wskaźnik obliczany przez Google, aby pokazać siłę domeny. Im wyższy wynik, tym silniejsza domena”)
  • Szybkość ładowania strony („Dość istotny wskaźnik obliczania przez Google pokazujący jak szybko wczytuje się Twoja strona. Atrybut ten jest ważny nie tylko dla wygody Klientów, wolne strony gorzej pozycjonują się w Google”)
  • Wiek domeny („Im domena jest starsza, tym bardziej jest szanowana przez Google i łatwiej ją pozycjonować. Wartość podana jest w latach”)

Wynik darmowego audytu SEO 1

W drugiej części mamy Ocenę strony dla podanej frazy

Analizowane jest, czy:

  • Fraza jest w nazwie domeny
  • fraza jest w znaczniku <title>
  • fraza jest w opisie strony
  • fraza jest w znaczniku <H1>
  • fraza jest w znacznikach <h2>-<4>
  • fraza jest w znaczniku <b>, <strong>
  • fraza jest w znaczniku <alt>
  • badana jest ilość wystąpień (na stronie?)

Wynik Optymalizacji pod wybraną frazę

W trzeciej strefie strony, na samym dole jest zachęta do wykupienia pełnego audytu SEO w firmie Traffic Trends. Narzędzie znajdziesz na stronie darmowyaudytseo.pl.

Przez takie automaty do analizy stron nieświadomie można się wpędzić w problemy, co zresztą widuję na stronach potencjalnych klientów. Wystarczy bowiem źle zrozumieć szczególnie drugą część analizy, która sugeruje, że fraza kluczowa powinna być WSZĘDZIE – w domenie, nagłówkach, tytule, pogrubieniu etc. Punktacja jednoznacznie sugeruje, że takie rozwiązanie jest najlepsze. A tak nie jest.

Dla laików brakuje stosownych opisów i szczerze mówiąc, porządnej porcji wiedzy, co to są za dane, jakie mają znaczenie i dlaczego nie zawsze zły wynik może świadczyć negatywnie o stanie serwisu. Dla nieco zaawansowanych użytkowników te dane są niewystarczające, ogólnodostępne, a poza tym brak informacji skąd są pobierane.

Sama idea narzędzia mi się podoba, ale jednak wybieram seoptimera.

 

Loading Facebook Comments ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

 

Komentarz do “Zrób sobie darmowy audyt SEO

  • Pingback: Darmowy audyt seo online - przegląd narzędzi