Zrób sobie darmowy audyt SEO

W sieci pojawiła się nowa strona, na której można zrobić audyt SEO w 3 sekundy. Musiałem sprawdzić, czy faktycznie da się zrobić audyt SEO w 3 sekundy.

Nagłówek zachęcający do zrobienia darmowego audytu w 3 sekundy

Oczywiście to tylko reklama i tak naprawdę z audytem nie ma nic wspólnego. Ale jako sposób pozyskania ruchu i klienta – pomysł OK. Narzędzie wymaga podania adresu strony, głównej frazy oraz adresu e-mail. Po błyskawicznej analizie pokazuje ogólną ocenę serwisu w skali 1-6.

Pod oceną ogólną w szkolnej skali mamy 3 partie danych. W pierwszej:

  • liczbę linków przychodzących („ten wskaźnik pokazuje stan domeny na dziś. Liczna tak zwanych Backlinks mówi o tym, jak wiele innych stron linkuje do strony”)
  • najważniejszą frazę („Wybraliśmy dwie frazy, które najczęściej występowały w linkach kierujących do Twojej domeny”)
  • najważniejszą frazę 2 („Sprawdź czy te frazy odpowiadają Twojej stronie i reprezentują 2 najważniejsze tematy, które na niej poruszasz”)
  • Page Rank – („Wskaźnik obliczany przez Google, aby pokazać siłę domeny. Im wyższy wynik, tym silniejsza domena”)
  • Szybkość ładowania strony („Dość istotny wskaźnik obliczania przez Google pokazujący jak szybko wczytuje się Twoja strona. Atrybut ten jest ważny nie tylko dla wygody Klientów, wolne strony gorzej pozycjonują się w Google”)
  • Wiek domeny („Im domena jest starsza, tym bardziej jest szanowana przez Google i łatwiej ją pozycjonować. Wartość podana jest w latach”)

Wynik darmowego audytu SEO 1

W drugiej części mamy Ocenę strony dla podanej frazy

Analizowane jest, czy:

  • Fraza jest w nazwie domeny
  • fraza jest w znaczniku <title>
  • fraza jest w opisie strony
  • fraza jest w znaczniku <H1>
  • fraza jest w znacznikach <h2>-<4>
  • fraza jest w znaczniku <b>, <strong>
  • fraza jest w znaczniku <alt>
  • badana jest ilość wystąpień (na stronie?)

Wynik Optymalizacji pod wybraną frazę

W trzeciej strefie strony, na samym dole jest zachęta do wykupienia pełnego audytu SEO w firmie Traffic Trends. Narzędzie znajdziesz na stronie darmowyaudytseo.pl.

Przez takie automaty do analizy stron nieświadomie można się wpędzić w problemy, co zresztą widuję na stronach potencjalnych klientów. Wystarczy bowiem źle zrozumieć szczególnie drugą część analizy, która sugeruje, że fraza kluczowa powinna być WSZĘDZIE – w domenie, nagłówkach, tytule, pogrubieniu etc. Punktacja jednoznacznie sugeruje, że takie rozwiązanie jest najlepsze. A tak nie jest.

Dla laików brakuje stosownych opisów i szczerze mówiąc, porządnej porcji wiedzy, co to są za dane, jakie mają znaczenie i dlaczego nie zawsze zły wynik może świadczyć negatywnie o stanie serwisu. Dla nieco zaawansowanych użytkowników te dane są niewystarczające, ogólnodostępne, a poza tym brak informacji skąd są pobierane.

Sama idea narzędzia mi się podoba, ale jednak wybieram seoptimera.

 

Jedna odpowiedź do “Zrób sobie darmowy audyt SEO”

  1. Pingback:
    Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/piwnicap/domains/marekplatek.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-remove-author-url-and-comment-links/lib/simple_html_dom.php on line 1110

    Warning: preg_match_all(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/piwnicap/domains/marekplatek.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-remove-author-url-and-comment-links/lib/simple_html_dom.php on line 618

    Warning: foreach() argument must be of type array|object, null given in /home/piwnicap/domains/marekplatek.pl/public_html/wp-content/plugins/wp-remove-author-url-and-comment-links/lib/simple_html_dom.php on line 625
    Darmowy audyt seo online - przegląd narzędzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *