Agencja SEO

Agencja SEO to dział poświęcony pracy agencji SEO oraz praktykach, z jakimi się tam spotykam. Trochę mniej o samym Google, mniej o narzędziach i optymalizacji, za to więcej przypadków z życia i konkretnych porad, jak usprawniać procesy wpływające na zysk z prowadzonej działalności.
Agencja SEO to fragment prowadzonej działalności przez Contexto, jednak tylko w tym dziale dzielę się doświadczeniem z pogranicza seo i kontaktów z innymi firmami.



Dziś rano Google przywitało nas interaktywnym Doodle, na szczęście jest krótkie i nie spowoduje wielomilionowych strat w gospodarce światowej, jak Pacman 😉 Nas, jako seowców interesuje coś innego. 

Halloween 2012 w Google


2 komentarze
Sporadycznie bywałem „zmuszany” przez dział handlowy do tworzenia wyceny pozycjonowania na podstawie przesłanych przez klienta słów kluczowych. Bez podania adresu strony internetowej ani żadnych innych szczegółów. Przygotowana w ten sposób oferta jest bezwartościowa i bardzo niekorzystnie wpływa na wizerunek agencji, która taką ofertę wysłała. Dlaczego? Ostatnio wpadłem na portalu ze […]

Wycena pozycjonowania bez podania adresu domeny…



Po przeczytaniu wpisu Sebastiana o ciekawych warunkach umowy proponowanych przez klientów sięgnąłem pamięcią do swoich doświadczeń. Klienci oraz potencjalni zainteresowani pozycjonowaniem są bardzo różni i proponowana przeze mnie umowa zawsze jest negocjowalna, ale i tak wszelkie zmiany muszą być akceptowalne przez obie strony. Proponowane zapisy w umowie są pobożnymi życzeniami […]

Jakie zapisy klienci proponują do umowy



Internetowa Rewolucja to impreza organizowana przez Google we współpracy z Home.pl oraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Patronat objęło Ministerstwo Gospodarki. Podczas Dni Internetowej Rewolucji każdy przedsiębiorca może uzyskać pomoc w stworzeniu własnej witryny internetowej wraz z domeną, dodać wizytówkę firmy do Map Google, a także zapoznać się z innymi […]

Dni Internetowej Rewolucji w Gliwicach



5 komentarzy
Ktoś z polskiego oddziału firmy SC Johnson sp. zoo powinien za to stracić pracę. Po pierwsze, wkład do odświeżacza o zapachu Japanese Garden ustawiony w ustronnym miejscu w domu, w którym mieszka dwoje dorosłych ludzi wyczerpał się po tygodniu od dnia zakupu. Po drugie, co najważniejsze, próby odnalezienia polskiej strony […]

SC Johnson Polska nie istnieje?


Wciąż jeszcze rozliczanie „za efekt” jest najczęściej wybieraną formą współpracy z agencją SEO. Tymczasem nawet określenie „za efekt” nie do końca odpowiada rzeczywistości. Wysoka pozycja w wyszukiwarce na słowa lub frazy wypisane w umowie, to żaden efekt. Szczególnie dla przedsiębiorcy, który jest rzeczywiście zainteresowany wykorzystaniem potencjału tkwiącego w Internecie. Czym […]

Rozliczanie „za efekt”


Musimy pamiętać o tym, że Google docenia i premiuje unikalną i przydatną treść zawartość witryny. Ostatni analizowany projekt (audyt gotowego serwisu dużej firmy) zawiera między innymi program TV. Program jakich wiele, bo choć różni się odrobinę układem kanałów (premiowane są kanały będące własnością telewizji, której analizuję serwis), to zawartość jest […]

Audyt strony jakich wiele



Najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest opłata za pozycję w TOP10. Firmy przyjmują stałą stawkę za miejsce 1-10 lub dzielą TOP10 na kilka progów cenowych. Zdarzają się jeszcze firmy, które mają w umowie zapis, że określonego dnia każdego miesiąca sprawdzana jest pozycja i od wyniku sprawdzenia uzależniona jest opłata. To archaiczna […]

Rozliczenia za pozycjonowanie