Blog




2 komentarze
W sierpniu ubiegłego roku Google zapowiedziało, że zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL może wzmocnić pozycje w rankingu wyszukiwarki. Informacja ta rozeszła się lotem błyskawicy, a niektóre firmy postanowiły wykorzystać sytuację do własnych celów. W jednym z mailingów możemy przeczytać:

Wpływ certyfikatu SSL na pozycjonowanie



Google Noindex i Disallow 2 komentarze
Zdarza się, że podczas optymalizacji witryny natrafimy na podstrony, które należy usunąć z indeksu wyszukiwarki. Jak zauważyłem – również na forum Google dla Webmasterów – nie wszyscy potrafią prawidłowo wyindeksować treści ze swojej witryny i zabezpieczyć je przed ponownym indeksowaniem. Jak zatem skutecznie i szybko usunąć treści z indeksu wyszukiwarki?

Jak wyindeksować podstronę?


Gwałtowny spadek wyświetleń w Google 2 komentarze
Sklepy internetowe należą do specyficznej kategorii witryn internetowych trudnych w optymalizacji pod Google. Choć wyszukiwarka bez problemu potrafi rozpoznać, z jakiego rodzaju witryną ma kontakt, to wytyczne da webmasterów pozostają niezmienne dla wszystkich witryn. Roboty analizując jakość każdej z podstron badają te same czynniki bez względu czy jest to blog, portal informacyjny, forum czy sklep online. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ocenę jakościową witryny jest jej treść. Na przykładzie pewnego sklepu sprawdzimy dziś optymalizację strony produktowej ze szczególnym uwzględnieniem duplikacji treści.

Jakość strony produktowej w sklepie internetowym


SERP Quake wskazania u progu Pingwina 3.0 3 komentarze
Od tygodnia głośno w branży na temat Aktualizacji Roku – Google Pingwin 3.0. Gdzieniegdzie pojawiają się nawet pierwsze wnioski, a tymczasem dopiero dzisiaj doczekaliśmy się w miarę wartościowego potwierdzenia pracownika Google. +Pierre Far wrzucił na Google Plus informacje, iż w ubiegły piątek ruszyła powolna aktualizacja Google Pingwin 3.0. Efekty aktualizacji […]

Google Pingwin 3.0 będzie aktualizować SERPy kilka tygodni!



Teoretyczny algorytm Page Rank
W grudniu minie rok od ostatniej aktualizacji widocznego wskaźnika PageRank, a w tym tygodniu +John Mueller zapowiedział, że (prawdopodobnie) Google nie będzie już aktualizować PR.

Koniec aktualizacji PageRank


Wykres ilustrujący spadek ruchu na stronie na przestrzeni kilku miesięcy 2 komentarze
  W społeczności SEO pojawił się taki oto wykres ilustrujący problem do zdiagnozowania. Pomijając cykliczność – prawdopodobnie w weekendy stronę odwiedza mniej Internautów – da się zauważyć spadkową tendencję bez nagłych i ostrych spadków, które mogłyby świadczyć o zafiltrowaniu domeny w wyniku aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Jest to powolny proces utraty […]

Powolny spadek pozycji


3 komentarze
Dziś króciutki case study z przechodzenia (bądź nie) filtrów ręcznych po przekierowaniu 301 na nową domenę. Na forach internetowych można ostatnio przeczytać, że przekierowanie 301 nie działa już jak dawniej i nie przenosi „mocy”. Przy szybkim wbijaniu dziwnych landingów faktycznie trzeba zmienić strategię, aby skorzystać z dobrodziejstwa 301, ale dla […]

Przekierowanie 301 po filtrze ręcznym Google



narzędzia online do audytu 2 komentarze
Narzędzia online są fajne, bo nie trzeba niczego instalować, wystarczy załadować stronę i gotowe. A gdy jeszcze coś pożytecznego jest darmowe, to już więcej nie trzeba. Z ciekawości sprawdziłem,  co oferują polskie narzędzia do darmowego audytu SEO online 🙂 Wcześniej pisałem już o stronie darmowyaudytseo.pl, ale to nie jedyna tego […]

Darmowe audyty SEO online


4 komentarze
Do wpisu sprowokował mnie Patryk, który podczas publicznej rozmowy opublikował swój audyt SEO sklepu jednego klienta. Od razu napiszę, że nie można tego nazwać audytem, więc będzie on dziś przykładem, czym audyt NIE JEST. Jeśli ktoś uważa, że nie powinno się pastwić nad Patrykiem, to dodam, że w swoim profilu […]

Jak NIE wygląda audyt SEO


Panda 4.0 wkracza do Polski
Dziś w nocy SEO światek obiegła oficjalna informacja o wypuszczeniu kolejnej dużej aktualizacji Google Panda 4.0. Również w tym tygodniu światło ujrzała inna aktualizacja algorytmu Payday Loan (2.0) uderzająca w najbardziej zaspamowane zapytania. Google is rolling out our Panda 4.0 update starting today. — Matt Cutts (@mattcutts) May 20, 2014 […]

Google Panda 4.0 potwierdzona