SEO

Prawidłowa konfiguracja strony i praktyczne wskazówki optymalizacyjne mogą przyczynić się do sukcesu. Ale sukces niejedno ma imię, a ścieżki dotarcia do klientów za każdym razem inne. Skuteczne SEO łamie zęby tam, gdzie stosujemy niekonwencjonalne metody promocji firmy i usług.
Zachęcam do przejrzenia Case Study, gdzie znajdziesz studium przypadków różnych (naszych i przypadkowych ku przestrodze), jak i porady dotyczące konkretnych serwisów czy branż.


program lojalnościowy w zakładzie fryzjerskim
 – Dzień dobry, prowadzę mały zakład fryzjerski i chciałbym się rozreklamować w internecie, żeby mieć co najmniej tylu klientów, co moja konkurencja. Z tymi słowy pojawił się rok temu pan Grzegorz z niedalekiego małego miasta. Przyszedł z zamiarem rozbudowy starej strony internetowej (składała się właściwie z jednej strony) i podjęciem […]

Promocja Lokalnego Zakładu Fryzjerskiego


Zmęczona twarz copywritera
Zgodzicie się chyba, że szukanie contentu do sklepu to nudna robota. Tym bardziej, gdy nie ma na to budżetu, a zazwyczaj nie ma, trzeba zniżyć się do kreatywności. Są sprawdzone metody, jak wzbogacić treść na stronach produktowych w sklepie internetowym, ale co zrobić, gdy te metody zawodzą przez czynnik ludzki? […]

5/7 Sposobów Wzbogacenia Treści w Sklepie




Konsola Google dla Webmasterów
Narzędzia dla Webmasterów – dziś już znane jako Google Search Console to platforma komunikacji Google z właścicielami/administratorami stron internetowych. Oprócz Google Search Console informacji na temat optymalizacji pod Google można szukać na forum dla webmasterów oraz w dokumentacji Pomocy. Są to dalekie od ideału kanały komunikacji z Google, ale jak […]

Czy dodanie zaplecza do GSC grozi filtrem?


2 komentarze
W sierpniu ubiegłego roku Google zapowiedziało, że zabezpieczenie witryny certyfikatem SSL może wzmocnić pozycje w rankingu wyszukiwarki. Informacja ta rozeszła się lotem błyskawicy, a niektóre firmy postanowiły wykorzystać sytuację do własnych celów. W jednym z mailingów możemy przeczytać:

Wpływ certyfikatu SSL na pozycjonowanie


Google Noindex i Disallow 2 komentarze
Zdarza się, że podczas optymalizacji witryny natrafimy na podstrony, które należy usunąć z indeksu wyszukiwarki. Jak zauważyłem – również na forum Google dla Webmasterów – nie wszyscy potrafią prawidłowo wyindeksować treści ze swojej witryny i zabezpieczyć je przed ponownym indeksowaniem. Jak zatem skutecznie i szybko usunąć treści z indeksu wyszukiwarki?

Jak wyindeksować podstronę?



Gwałtowny spadek wyświetleń w Google 2 komentarze
Sklepy internetowe należą do specyficznej kategorii witryn internetowych trudnych w optymalizacji pod Google. Choć wyszukiwarka bez problemu potrafi rozpoznać, z jakiego rodzaju witryną ma kontakt, to wytyczne da webmasterów pozostają niezmienne dla wszystkich witryn. Roboty analizując jakość każdej z podstron badają te same czynniki bez względu czy jest to blog, portal informacyjny, forum czy sklep online. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ocenę jakościową witryny jest jej treść. Na przykładzie pewnego sklepu sprawdzimy dziś optymalizację strony produktowej ze szczególnym uwzględnieniem duplikacji treści.

Jakość strony produktowej w sklepie internetowym


Wykres ilustrujący spadek ruchu na stronie na przestrzeni kilku miesięcy 2 komentarze
  W społeczności SEO pojawił się taki oto wykres ilustrujący problem do zdiagnozowania. Pomijając cykliczność – prawdopodobnie w weekendy stronę odwiedza mniej Internautów – da się zauważyć spadkową tendencję bez nagłych i ostrych spadków, które mogłyby świadczyć o zafiltrowaniu domeny w wyniku aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Jest to powolny proces utraty […]

Powolny spadek pozycji


3 komentarze
Dziś króciutki case study z przechodzenia (bądź nie) filtrów ręcznych po przekierowaniu 301 na nową domenę. Na forach internetowych można ostatnio przeczytać, że przekierowanie 301 nie działa już jak dawniej i nie przenosi „mocy”. Przy szybkim wbijaniu dziwnych landingów faktycznie trzeba zmienić strategię, aby skorzystać z dobrodziejstwa 301, ale dla […]

Przekierowanie 301 po filtrze ręcznym Google



narzędzia online do audytu 2 komentarze
Narzędzia online są fajne, bo nie trzeba niczego instalować, wystarczy załadować stronę i gotowe. A gdy jeszcze coś pożytecznego jest darmowe, to już więcej nie trzeba. Z ciekawości sprawdziłem,  co oferują polskie narzędzia do darmowego audytu SEO online 🙂 Wcześniej pisałem już o stronie darmowyaudytseo.pl, ale to nie jedyna tego […]

Darmowe audyty SEO online


4 komentarze
Do wpisu sprowokował mnie Patryk, który podczas publicznej rozmowy opublikował swój audyt SEO sklepu jednego klienta. Od razu napiszę, że nie można tego nazwać audytem, więc będzie on dziś przykładem, czym audyt NIE JEST. Jeśli ktoś uważa, że nie powinno się pastwić nad Patrykiem, to dodam, że w swoim profilu […]

Jak NIE wygląda audyt SEO


O ogólnych zasadach, jak rozpoznać nienaturalne linki pisałem już rok temu. Jednak podawane przez Google przykłady mogą wskazywać na źródła, które do tej pory uznawaliśmy za wiarygodne. Marcin Duraj w swoim wpisie „Ale o co chodzi” wymienia źródła, które są podawane jako przykłady nienaturalnych linków i uważa, że albo Google […]

Przykłady nienaturalnych linków