Wiedza

Teoria i wiedza z zakresu SEO


Allegro - jak nie dać się naciągnąć 1 komentarz
Przydługi wstęp, można ominąć Tytułem wstępu kilka słów wyjaśnienia. Obiecałem sobie, że nie będę publikować więcej krytycznych tekstów na blogu, bo jest tego wszędzie cała masa. Czasem jednak negatywne zjawisko przekracza pewne granice. Dziś otrzymałem newsletter od pretendującego coacha i trenera, doradcy biznesowego, który mieszka w Tajlandii i uczy tych, […]

Jak Kupić Działający Sklep Internetowy i nie wtopić


Penguin update - foto z linkresearchtools.com 4 komentarze
Jakiś czas temu wpadł mi w ręce ciekawy case study firmy cemper.com, w którym autor analizuje 50 zwycięzców i 50 przegranych w ostatniej aktualizacji Google Pingwin. Z 40 stron raportu chciałbym przytoczyć tylko najciekawsze i warte odkreślenia wnioski. Obie grupy zaznaczyłem odpowiednio kolorem: zwycięzcy i przegrani. Fota ze strony linkresearchtools.com, link […]

Google Pingwin 3.0 – podsumowanie


1 komentarz
W procesie pozyskiwania dobrych linków wykorzystujemy potencjał for internetowych oraz portali społecznościowych. Jest to zresztą zgodne z tym, co podpowiada nam samo Google: “Udzielaj się na forach i blogach, miej jednak na uwadze, aby wnosić do nich pozytywny wkład, a wówczas internauci będą odwiedzać Twoją witrynę i do niej linkować.” […]

Jak budować reputację w Google?



1 komentarz
Każdy audyt SEO jest inny. Wymaga indywidualnego podejścia, kończy się innym raportem. Przed przystąpieniem do pracy nie mogę określić, dokąd tak naprawdę dojdziemy za kilka, kilkanaście dni. Być może wnioski z ponad dwudziestostronicowego dokumentu okażą się łatwe do wprowadzenia i po paru tygodniach dzienna ilość wejść znacząco wzrośnie. Jakkolwiek każdy […]

Audyt SEO – co obejmuje


Z racji, że dziś piątek (na facebooku – piątunio), wpis bardziej nieformalny niż zwykle. Będzie o dwóch problemach, które ostatnio przerabiam – ściemnianiu i ataku konkurencji na naszą stronę. Osobiście bardzo nie lubię, kiedy próbuje się mnie (czy też klienta) traktować jak kretyna. Polityka kilku „wiodących” na rynku agencji polega […]

Depozycjonowanie – ta zła konkurencja..




3 komentarze
Pozycjonowanie White Hat SEO nie cieszy się u nas wielką popularnością. Termin ten jest przywoływany przy okazji prywatnych wycieczek dwóch przeciwległych obozów „klakierów Google” i „PiOzycjonerów” wyznających black SEO. Kiedy do głosu dochodzi irytacja i wzajemne opluwanie, definicje przestają być klarowne.

Czym jest White Hat SEO?


1 komentarz
Dziś krótko. Co jakiś czas otrzymuję zapytanie w sprawie darmowego pozycjonowania, lub też widzę na forum dla webmasterów zapytania, jak to zrobić, żeby być na pierwszym miejscu w Google bez nakładów finansowych. Dzisiaj dostałem prośbę o podobnym tonie. Pani założyła sklep internetowy z (powiedzmy, aby zachować anonimowość) kosmetykami i chce […]

Pozycjonowanie za darmo/darmowe pozycjonowanie


Dziś w nocy (20 marca 2012) otrzymałem newsletter w języku polskim, w którym opisane zostały zmiany wprowadzone w lutym w Google Analytics. Zanim przejdę do meritum dzisiejszego wpisu, streszczę w kilku zdaniach jego treść. Pojawiła się możliwość szybkiego stworzenia raportu niestandardowego na bazie raportu standardowego.  W wielu przypadkach raport standardowy […]

Google Analytics – luty 2012



Już jutro o 18:00 kolejny hangout webmasterów z Kasparem Szymanskim, pracownikiem Google. Podczas spotkania będą omawiane zagadnienia SEO, na pewno pojawią się pytania i padną cenne wskazówki. Przy okazji warto przybliżyć usługę hangout Google Plus. Hangout, czyli spotkanie na żywo to połączenie komunikatora audio-video z czatem. Tworząc spotkanie, uruchamiamy prywatny […]

Hangout – Spotkania na Google Plus


Narzędzia dla webmasterów – przydzielanie uprawnien dla innych użytkowników 1 komentarz
EDYCJA: 2013 – od teraz uprawnienia nadajemy z pozycji strony głównej Narzędzi dla Webmasterów, nie trzeba wchodzić w Konfigurację witryny – zresztą takiej zakładki już nie ma 😉   Od kilku dni możemy przydzielać dostęp do Narzędzi dla Webmasterów (Google Webmaster Tools – www.google.com/webmasters/tools) innym użytkownikom bez konieczności potwierdzania własności strony. […]

Jak udostępnić dane z Google Webmaster Tools


2 komentarze
Sporadycznie bywałem „zmuszany” przez dział handlowy do tworzenia wyceny pozycjonowania na podstawie przesłanych przez klienta słów kluczowych. Bez podania adresu strony internetowej ani żadnych innych szczegółów. Przygotowana w ten sposób oferta jest bezwartościowa i bardzo niekorzystnie wpływa na wizerunek agencji, która taką ofertę wysłała. Dlaczego? Ostatnio wpadłem na portalu ze […]

Wycena pozycjonowania bez podania adresu domeny…