Infografika – budowa marki w Google+ na 64 sposoby

Infografika zawiera 64 wskazówki, jak wykorzystać Google+ do budowy marki. W przeważającej części są to podstawy, ale uporządkowane we właściwej kolejności. Warto sobie uświadomić, jakie możliwości daje Google+ i co możemy zrobić, aby profil naszej firmy nie odstraszał Internautów. Poniżej garść wskazówek, które uznałem za przydatne na podstawie infografiki.  (autor: www.socialmediaonlineclasses.com)64 tipsy jak budować markę na google plus

Konto

  • Pierwszy obszarem działania jest Konto. Należy założyć osobiste konto Google+, by móc stworzyć Stronę Google+. Nigdy nie zakładajmy konta firmowego w przestrzeni przeznaczonej dla użytkowników. Firmy mają swoje strony+.
  • Po założeniu profilu i strony+ należy wypełnić wszystkie pola, jak opis, dane kontaktowe, adresy stron firmowych i linki do wartościowych artykułów.
  • Nie zapominajmy o grafice i zdjęciach. Niedbałe cover foto (zdjęcie w tle), czy brak zdjęcia profilowego nie wpływa pozytywnie na wizerunek.
  • Jeśli korzystasz z innych portali społecznościowych – dodaj do nich linki.
  • Pamiętaj o słowach kluczowych w opisie firmy i własnych umiejętności.

Google Lokalnie

  • Jeśli Twoja firma działa na rynku lokalnym – stwórz wizytówkę Firmy Lokalnej. 
  • Dzięki Google Lokalnie Twoja wizytówka może pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla zapytań z Twojej okolicy (lub dla zapytań lokalnych).
  • Poproś klientów o opinie. Wbrew pozorom, to nie takie trudne.
  • Podaj godziny pracy i możliwości kontaktu.
  • W opisie „od właściciela” nie zapomnij o słownictwie definiującym obszar działania.
  • Dodaj zdjęcia, które będą wizytówką firmy (z portfolio, linii produkcyjnej, podczas realizacji zadań, zdjęcia floty, etc).

Kręgi

  • Zadbaj o to, aby każdy mógł Cię dodać do swoich Kręgów.
  • Stwórz Kręgi, do których dodawaj innych użytkowników.
  • Czytaj, publikuj i aktywnie komentuj treści publikowane w Kręgach.
  • Zapoznaj się ze Społecznościami na Google+, by brać w nich czynny udział.
  • Udostępniaj wartościowe wpisy innych użytkowników, szczególnie tych najbardziej wpływowych w branży.
  • Zaplanuj strategię obecności swojej marki – stwórz plan działania i konsekwentnie go realizuj.
  • Przeglądaj profile osób dodanych do Kręgów i szukaj wartościowych Użytkowników Google+

Hangouty

  • Korzystaj z HO jak z video chata w komunikacji z Klientami (jeśli również z niego korzystają…;)).
  • Prowadź szkolenia i prezentacje swoich usług i produktów.
  • Wykorzystuj wszystkie możliwości, jakie daje HO, np. udostępnianie widoku ekranu.
  • Udostępniaj HO w trybie On Air dla wszystkich zainteresowanych.
  • Nagrane HO udostępniaj na Youtube.


Panel

  • Stwórz Stronę Google+ swojej marki.
  • Zdfiniuj i zapamiętaj wyszukiwanie brandowych słów kluczowych – działa jak Google Alerts (które znajduje tylko zaindeksowane hasła w indeksie wyszukiwarki).
  • Angażuj się w rozmowy z najbardziej wpływowymi użytkownikami Google+ w Twojej branży.
  • Dawaj +1 wartościowym artykułom w Sieci
  • Dawaj +1 wartościowym wpisom i komentarzom na G+

Bloguj!

  • Publikuj odnośniki do nowych postów na blogu (z krótkim komentarzem, wartością dodaną!)
  • Zdobywaj linki do swoich artykułów promując je na Google+.
  • Jeśli nie prowadzisz bloga – twórz content bezpośrednio na G+.
  • Publikuj nie tylko treść, ale i multimedia.
  • Dobra treść wzmacnia SEO.
  • Posty (by miały wpływ na SEO) powinny być publikowane w trybie Publicznym.

Posty

  • Publikuj treści kierując je do określonych Kręgów bądź do wszystkich.
  • Pamiętaj o SEO (ale bez przesady, ważniejsza jest jakość publikacji, bo Cię komentatorzy zjedzą i zablokują).
  • Używaj hashtagów do oznaczania postów.
  • Wykorzystuj hashtagi do wyszukiwania tematycznych treści na G+.
  • Gdy piszesz o kimś, linkuj do jego profilu.
  • Publikuj ciekawe materiały video.
  • Formatuj wypowiedzi (pogrubienia, kursywa, akapity) w celu lepszej czytelności.

Nie spamuj! Nachalne promowanie elementów oferty bez pomysłu to działanie na szkodę własnej marki. Internet to nie słup ogłoszeniowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *