Infografika zawiera 64 wskazówki, jak wykorzystać Google+ do budowy marki. W przeważającej części są to podstawy, ale uporządkowane we właściwej kolejności. Warto sobie uświadomić, jakie możliwości daje Google+ i co możemy zrobić, aby profil naszej firmy nie odstraszał Internautów. Poniżej garść wskazówek, które uznałem za przydatne na podstawie infografiki. (autor: www.socialmediaonlineclasses.com)
Konto
- Pierwszy obszarem działania jest Konto. Należy założyć osobiste konto Google+, by móc stworzyć Stronę Google+. Nigdy nie zakładajmy konta firmowego w przestrzeni przeznaczonej dla użytkowników. Firmy mają swoje strony+.
- Po założeniu profilu i strony+ należy wypełnić wszystkie pola, jak opis, dane kontaktowe, adresy stron firmowych i linki do wartościowych artykułów.
- Nie zapominajmy o grafice i zdjęciach. Niedbałe cover foto (zdjęcie w tle), czy brak zdjęcia profilowego nie wpływa pozytywnie na wizerunek.
- Jeśli korzystasz z innych portali społecznościowych – dodaj do nich linki.
- Pamiętaj o słowach kluczowych w opisie firmy i własnych umiejętności.
Google Lokalnie
- Jeśli Twoja firma działa na rynku lokalnym – stwórz wizytówkę Firmy Lokalnej.
- Dzięki Google Lokalnie Twoja wizytówka może pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla zapytań z Twojej okolicy (lub dla zapytań lokalnych).
- Poproś klientów o opinie. Wbrew pozorom, to nie takie trudne.
- Podaj godziny pracy i możliwości kontaktu.
- W opisie „od właściciela” nie zapomnij o słownictwie definiującym obszar działania.
- Dodaj zdjęcia, które będą wizytówką firmy (z portfolio, linii produkcyjnej, podczas realizacji zadań, zdjęcia floty, etc).
Kręgi
- Zadbaj o to, aby każdy mógł Cię dodać do swoich Kręgów.
- Stwórz Kręgi, do których dodawaj innych użytkowników.
- Czytaj, publikuj i aktywnie komentuj treści publikowane w Kręgach.
- Zapoznaj się ze Społecznościami na Google+, by brać w nich czynny udział.
- Udostępniaj wartościowe wpisy innych użytkowników, szczególnie tych najbardziej wpływowych w branży.
- Zaplanuj strategię obecności swojej marki – stwórz plan działania i konsekwentnie go realizuj.
- Przeglądaj profile osób dodanych do Kręgów i szukaj wartościowych Użytkowników Google+
Hangouty
- Korzystaj z HO jak z video chata w komunikacji z Klientami (jeśli również z niego korzystają…;)).
- Prowadź szkolenia i prezentacje swoich usług i produktów.
- Wykorzystuj wszystkie możliwości, jakie daje HO, np. udostępnianie widoku ekranu.
- Udostępniaj HO w trybie On Air dla wszystkich zainteresowanych.
- Nagrane HO udostępniaj na Youtube.
Panel
- Stwórz Stronę Google+ swojej marki.
- Zdfiniuj i zapamiętaj wyszukiwanie brandowych słów kluczowych – działa jak Google Alerts (które znajduje tylko zaindeksowane hasła w indeksie wyszukiwarki).
- Angażuj się w rozmowy z najbardziej wpływowymi użytkownikami Google+ w Twojej branży.
- Dawaj +1 wartościowym artykułom w Sieci
- Dawaj +1 wartościowym wpisom i komentarzom na G+
Bloguj!
- Publikuj odnośniki do nowych postów na blogu (z krótkim komentarzem, wartością dodaną!)
- Zdobywaj linki do swoich artykułów promując je na Google+.
- Jeśli nie prowadzisz bloga – twórz content bezpośrednio na G+.
- Publikuj nie tylko treść, ale i multimedia.
- Dobra treść wzmacnia SEO.
- Posty (by miały wpływ na SEO) powinny być publikowane w trybie Publicznym.
Posty
- Publikuj treści kierując je do określonych Kręgów bądź do wszystkich.
- Pamiętaj o SEO (ale bez przesady, ważniejsza jest jakość publikacji, bo Cię komentatorzy zjedzą i zablokują).
- Używaj hashtagów do oznaczania postów.
- Wykorzystuj hashtagi do wyszukiwania tematycznych treści na G+.
- Gdy piszesz o kimś, linkuj do jego profilu.
- Publikuj ciekawe materiały video.
- Formatuj wypowiedzi (pogrubienia, kursywa, akapity) w celu lepszej czytelności.
Nie spamuj! Nachalne promowanie elementów oferty bez pomysłu to działanie na szkodę własnej marki. Internet to nie słup ogłoszeniowy.