Przykłady nienaturalnych linków


banneryO ogólnych zasadach, jak rozpoznać nienaturalne linki pisałem już rok temu. Jednak podawane przez Google przykłady mogą wskazywać na źródła, które do tej pory uznawaliśmy za wiarygodne. Marcin Duraj w swoim wpisie „Ale o co chodzi” wymienia źródła, które są podawane jako przykłady nienaturalnych linków i uważa, że albo Google ma problem, albo nas dezinformuje. Opierając się na półprawdach można dojść do takiego wniosku…


Najważniejszy jest układ odniesienia

Nie możemy interpretować podawanych przez Google linków bez kontekstu. W przeciwnym razie dojdziemy do absurdalnych wniosków, że link z Onetu czy z własnej podstrony jest zły. Owszem, jest zły, jeśli wpisuje w schemat i np. manipuluje tekstem kotwicy (anchor text).

Link z “dobrego” katalogu może być zły, jeśli problemem są liczne katalogi w naszym profilu linków’
Link z blogaska kolegi może być zły, jeśli nasz profil linków oparty jest na linkach z blogasków, precli i zapleczówek blogopodobnych;
Link z nazwą firmy może być zły, jeśli zamówiliśmy kiedyś blast na komentarze z “naturalizowanym” podpisem w postaci nazwy firmy;
Link nofollow może być zły, jeśli jak w powyższym przykładzie, blast poszedł na komentarze i stopki na forach, które prawie zawsze są nofollow;
Link z banera może być zły, jeśli np. w tagu alt umieścimy interesujący nas tekst (słowo kluczowe);
Układem odniesienia może być więc:

  • zestaw wytycznych dla webmasterów;
  • rodzaj źródła linków;
  • tekst kotwicy;
  • treści tagów title lub/i alt;
  • miejsce osadzenia linka;
  • oznaczenie miejscówki jako reklama/sponsoring;
  • kombinacja powyższych cech;

Zazwyczaj podawane są 3 przykłady linków, które mogą reprezentować różne układy odniesienia lub jeden konkretny.
Jeśli jeden lub więcej podanych przykładów odnosi się do miejsc, w których nie ma linków do naszej strony, może to oznaczać problem z linkami z SWLi rotacyjnych.

Link kierujący do strony głównej z podstrony
Tak, może być przykładem nienaturalnego linka, jeśli link zbudowany jest np tak:

<a title=”pozycjonowanie” href=”stronaglowna”>pozycjonowanie</a>
albo <a title=”pozycjonowanie” href=”stronaglowna”>pozycjonowanie</a>

Link z katalogu stron wp.pl z “czystym anchorem”
Tak, może wystąpić w informacji zwrotnej od Google, ale nie oznacza to od razu, że wszystkie linki umieszczone w tym katalogu będą nienaturalne.

Należy pamiętać, że konkretne przykłady odnoszą się do ukaranej strony i nie ma sensu przekładać ich na inne serwisy z innym profilem linków. W jednej sytuacji link z zaprzyjaźnionego bloga będzie wskazywany jako przykład nienaturalnego linkowania, a w innej sytuacji podobny link będzie miał charakter neutralny lub pozytywny.

Co zrobić w sytuacji, gdy Google wskazuje link naturalny jako nienaturalny?

Również i tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Link dodany przez sympatycznego fana naszej strony, który o wytycznych Google nie ma pojęcia, może łamać wytyczne lub wpisywać się w schemat wykryty przez Google.

Jeśli macie jakieś ciekawe/dziwne/głupie/błędne przykłady linków przesyłane przez Google, to wrzucajcie (może być na priv z zastrzeżeniem, że to nie do publikacji), ale zawsze z podaniem pozostałych przykładów i z adresem witryny, której dotyczą – inaczej analiza nie ma sensu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *