rozliczanie


Kilka dni temu cytowałem post z “dzikiego” forum dla pozycjonerów, w którym autor żalił się, że przez kilka miesięcy ciężko pracował nad pozycjonowaniem i po wejściu strony do TOP10 klient zapadł się pod ziemię, a domena wskazuje na stronę główną providera. Przez ten czas młody seowiec pracował za darmo, a […]

Sorry, nie pracuję za darmo


2 komentarze
Sporadycznie bywałem „zmuszany” przez dział handlowy do tworzenia wyceny pozycjonowania na podstawie przesłanych przez klienta słów kluczowych. Bez podania adresu strony internetowej ani żadnych innych szczegółów. Przygotowana w ten sposób oferta jest bezwartościowa i bardzo niekorzystnie wpływa na wizerunek agencji, która taką ofertę wysłała. Dlaczego? Ostatnio wpadłem na portalu ze […]

Wycena pozycjonowania bez podania adresu domeny…


Po przeczytaniu wpisu Sebastiana o ciekawych warunkach umowy proponowanych przez klientów sięgnąłem pamięcią do swoich doświadczeń. Klienci oraz potencjalni zainteresowani pozycjonowaniem są bardzo różni i proponowana przeze mnie umowa zawsze jest negocjowalna, ale i tak wszelkie zmiany muszą być akceptowalne przez obie strony. Proponowane zapisy w umowie są pobożnymi życzeniami […]

Jakie zapisy klienci proponują do umowy




Wciąż jeszcze rozliczanie „za efekt” jest najczęściej wybieraną formą współpracy z agencją SEO. Tymczasem nawet określenie „za efekt” nie do końca odpowiada rzeczywistości. Wysoka pozycja w wyszukiwarce na słowa lub frazy wypisane w umowie, to żaden efekt. Szczególnie dla przedsiębiorcy, który jest rzeczywiście zainteresowany wykorzystaniem potencjału tkwiącego w Internecie. Czym […]

Rozliczanie „za efekt”


Najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest opłata za pozycję w TOP10. Firmy przyjmują stałą stawkę za miejsce 1-10 lub dzielą TOP10 na kilka progów cenowych. Zdarzają się jeszcze firmy, które mają w umowie zapis, że określonego dnia każdego miesiąca sprawdzana jest pozycja i od wyniku sprawdzenia uzależniona jest opłata. To archaiczna […]

Rozliczenia za pozycjonowanie