Not provided rośnie

Wzrost not providedW 2011 roku Google wprowadziło do Google Analytics oraz do naszych słowników nowy termin – Not Provided. Pod tym terminem kryją się słowa kluczowe, z których zalogowani użytkownicy Google (oraz ci korzystający z bezpiecznego protokołu https:// w wyszukiwarce) weszli na naszą stronę. Z miesiąca na miesiąc odsetek not provided rośnie, a co za tym idzie, coraz mniej wiemy o słowach kluczowych, z których przyszli nasi odbiorcy.

Z ciekawości porównałem na kilku serwisach ostatni miesiąc z poprzednim rokiem, a także zajrzałem do starych artykułów w sieci. Na początku narzekaliśmy na 20% udział not provided w statystykach. Dziś niejeden sklep chciałby mieć takie statystyki.

 

Jeśli Google się w porę nie opamięta, statystyki Analytics dla ruchu organicznego staną się bezużyteczne. Istnieją sposoby na częściową analizę prawdopodobnych słów kluczowych, z których pozyskaliśmy ruch. Nie będę przepisywał czegoś, co już Marcin opisał.

not provided countZ ciekawostek, zachęcam do obserwowania strony notprovidedcount.com. Według tych wskazań (na podstawie zaledwie 60 stron) not provided osiągnie 100% 5 września 2014 roku. Dane są na bieżąco aktualizowane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *