Szok i niedowierzanie. Postępujące zabory wobec prześladowanych Webmasterów nie mają końca. Jeszcze w czerwcu Mariusz Kołacz ostrzegał, że Google może się do tego posunąć i ostatecznie obciąć listę słów kluczowych w Analityce Wyszukiwania w Google Search Console. Stare raporty zawierające pełną listę słów kluczowych były dostępne do wczoraj. Dziś mamy już tylko 999 pierwszych słów kluczowych, na które wyświetla się nasza strona w wynikach wyszukiwania. [ ‚ ]
Na nic złorzeczenia, w archaicznym choć ciągle odświeżanym panelu Google Webmaster Tools, dziś znanym jako Google Search Console więcej danych nie znajdziemy.
Jak przechytrzyć Google i odzyskać utracony Long Tail?
Na początek należy połączyć konta GSC z Google Analytics. Dopiero po tej czynności możemy szukać naszych słów kluczowych. Jeśli Twoje konta są połączone, przejdź do raportu Pozyskiwanie -> Optymalizacja witryn pod wyszukiwarek (SEO) -> Zapytania
Dane te można wyeksportować do .csv, stworzyć .pdf-a, czy przesłać na e-mail. Podobnie jak w GWT, dane „przepadają” po 3 miesiącach, co oznacza, że mamy dostęp do danych historycznych z ostatnich 90 dni. Do porównywania danych trzeba regularnie ściągać raporty…
Wszystkie dane w jednym miejscu to dobre rozwiązanie dla analityków. Analytics, AdWords, SEO – to wszystko może ogarniać jedna osoba w jednym narzędziu.
Ograniczenie listy słów kluczowych w Konsoli Wyszukiwarki do 999 pozycji nie jest jeszcze ostateczne. Możliwe, że dane będą dostępne w dwóch miejscach jednocześnie, co byłoby salomonowym rozwiązaniem.
za pomocą API GWT (versja 3.0) można wyciągnąć 5000 słów kluczowych. Jak to zrobić opisałem w tym wątku: https://productforums.google.com/d/msg/webmaster-pl/peSRcc_bxoY/Xa7kCRTGAwAJ