Od tego zacznij pozycjonowanie – 10 wskazówek na start

Jeśli masz już swoją pierwszą stronę internetową i chcesz ją wypromować w Google tak, aby czerpać z wyszukiwarki dobry ruch (zysk), zacznij od wdrożenia tych 10 wskazówek. Przy okazji poznasz typowe błędy popełniane przez początkujących webmasterów.

Zanim wkroczysz w poszczególne działy forum optymalizacja.com i niedługo potem dołączysz do tego wątku, poświęć kilka minut na poznanie podstaw pozycjonowania. Są to podstawowe pierwsze kroki oparte na swobodnej interpretacji prezentacji Maile Ohye.

 

  1.  Adres z www czy bez www?

    Zdziwisz się, jak wielu webmasterów “zapomina” o tak podstawowej rzeczy, jak ustawienie głównej wersji adresu swojej strony. Zdecyduj, czy strona będzie widoczna jako nazwadomeny.tld czy też www.nazwadomeny.tld. Aby tego dokonać, musisz zastosować odpowiednią regułę w pliku .htaccess i ustawić przekierowanie 301. Odpowiedni zapis uchroni także przed duplikowaniem strony głównej pod postacią /index.php, index.html, czy main.php.

  2. Dodaj stronę do Narzędzi dla Webmasterów

    i ustaw przekierowanie wiadomości na swoją skrzynkę e-mail. Na ten adres przesyłane są informacje o wykrytych wirusach, potencjalnym włamaniu, przerwach w dostępności strony i tak dalej. Dodaj obie wersje adresu (z www i bez www), aby dodatkowo wskazać, którą wersję adresu preferujesz. Narzędzia dla Webmasterów (GWT) zawierają wiele ciekawych i użytecznych informacji o stanie witryny.

  3. Do strony podepnij statystyki Google Analytics

    Chociaż na razie możesz nie wykorzystywać ich potencjału, a na samej stronie nie będzie zbyt dużego ruchu, to jednak zbieraj dane jak najwcześniej. W przyszłości mogą się przydać, np. przy ustalaniu wartościowych słów kluczowych, lub przy współpracy z konsultantem SEO.

  4. Poświęć trochę czasu na spisanie strategii

    Ustal, kto jest głównym odbiorcą treści strony, czyli do kogo ją kierujesz i co chcesz przekazać. Pokaż stronę członkom rodziny i znajomym (najlepiej spoza branży IT i SEO) i poznaj ich opinię. Czy nawigacja nie sprawia im trudności, czy informacje są wyczerpujące i jasno sformułowane. Zwróć uwagę na słowa, jakimi się posługują.

  5. Zdefiniuj konwersję

    Ustal na samym początku cel do realizacji – czy jest to zakup produktu, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego – i ułatwiaj internautom osiąganie tego celu.

  6. Tworząc tekst na stronę stosuj terminologię,

    którą posługują się Twoi odbiorcy. Sprawdź za pomocą narzędzi (np. AdWords Keyword Tool) popularność poszczególnych słów kluczowych. Weź pod uwagę również literówki i synonimy.

  7. Jeśli już masz wstępną listę słów kluczowych

    określających Twoją stronę, wróć do Narzędzi dla Webmasterów, do zakładki Słowa kluczowe w treści i sprawdź, czy występują one na Twojej stronie.

  8. Sprawdź, czy każda podstrona w całym serwisie posiada własny unikalny tytuł,

    opis, nagłówek oraz treść w postaci tekstowej. Dotyczy to również podstron kategorii, tagów, i innych podstron. Zwróć uwagę, czy identyczne treści nie występują pod różnymi adresami.

  9. Sprawdź, czy struktura wewnętrzna strony jest przejrzysta

    i czytelna, np czy z każdej podstrony prowadzi link do strony głównej.

  10. Używaj linków wewnętrznych opisowych,

    linki typu czytaj więcej lub kliknij tutaj nie są linkami opisowymi.

Maile Ohye w prezentacji poniżej sugeruje, aby nie zatrudniać pozycjonerów gwarantujących pozycje (to fakt), nie kupować linków ani nie brać udziału w systemach wymiany linków (to fakt) i skupić się na treści, która będzie indeksowana przez Google i wyszukiwana przez Internautów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *