Powolny spadek pozycji 2 komentarze


Wykres ilustrujący spadek ruchu na stronie na przestrzeni kilku miesięcy

 

W społeczności SEO pojawił się taki oto wykres ilustrujący problem do zdiagnozowania. Pomijając cykliczność – prawdopodobnie w weekendy stronę odwiedza mniej Internautów – da się zauważyć spadkową tendencję bez nagłych i ostrych spadków, które mogłyby świadczyć o zafiltrowaniu domeny w wyniku aktualizacji algorytmów wyszukiwarki. Jest to powolny proces utraty pozycji strony, a bez znajomości serwisu i historii działań SEM trudno podać konkretną przyczynę. 

Prawdopodobne przyczyny:

  • niekontrolowane indeksowanie bezwartościowych podstron,
  • przeoptymalizowanie (np. upychanie słów kluczowych, tworzenie podstron pod wiele lokalizacji z tą samą treścią),
  • obecność zaspamowanego forum,
  • monotonne linkowanie serwisu ze spamowych miejscówek (np. jeden rotacyjny SWL),
  • bardzo ubogi serwis lub niska jakość treści,

Kolejny wykres obrazuje tanie pozycjonowanie wizytówki firmowej, na której Gogle miało problemy z odczytaniem i tak skąpych informacji – strona wyglądała jak landing page usługi:

 

Spadek ruchu z bezpłątnych wyników wyszukiwania   Strona szybko wskoczyła na topowe pozycje (SWL i precle), po czym z miesiąca na miesiąc ruch z Google malał. Serwis nie był rozwijany, a jedyne linki prowadziły z kilku (co najmniej  dwóch) SWLi. Jeżeli zależy nam na serwisie w perspektywie kilku lat, a nie miesięcy, to trzeba zwracać uwagę na trendy i w razie tendencji spadkowych rewidować podjęte działania promocyjne.

PS. Krótkotrwałe tendencje spadkowe mogą być powiązane z sezonowością!


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

2 komentarzy do “Powolny spadek pozycji

  • Kasia

    Być może strona jest źle optymalizowana, zainstalowanie jakiś wtyczek SEO potrafi ładnie namieszać w tytułach i opisach przez co poleciała na długi ogon. Kolejną przyczyną może być przebudowa serwisu i nie zastosowanie przekierowań 301 przez co podstrony zostały wyindeksowane, ale to są tylko gdybania do konkretnej analizy potrzeby jest adres witryny.

  • Ania

    Przykre aczkolwiek prawdziwe, mój serwis ma to samo obecnie, również posiada historię z SWL na początku swojej działalności. Spadki ok. 60% z naprawdę sporej ilości odwiedzin. Bardzo ciężko jest wrócić do punktu wyjścia w takiej sytuacji. Niestety.