5 popularnych błędów SEO wg Maile Ohye 1 komentarz


Maile Ohye przestawia 5 najczęściej spotykanych błędów w SEO oraz podaje 6 pomysłów na dobre SEO.

Poniżej mój komentarz (nie tłumaczenie) do filmu:

1. Wartość

Na  pierwszym miejscu stawia brak wartości dla użytkownika. Należy zadać sobie pytanie, dlaczego użytkownik ma wybrać naszą a nie inną stronę? Co możemy mu zaproponować?

Młodzi webmasterzy interpretują wartość strony przez pryzmat subiektywnych odczuć. Tymczasem witryna powinna wyróżniać się na tle konkurencji i dostarczać użytkownikom przydatnych informacji. Problem ten dotyczy szczególnie małych firm usługowych o lokalnym zasięgu. Witryna lokalnej firmy w formie wizytówki (przedstawienie oferty, informacje o firmie, dane kontaktowe) nie zawiera wyróżniających ją  treści. Maile Ohye apeluje, aby być bardziej kreatywnym, a ja dodam przykład:

Firma oferująca usługi transportowe z głównym naciskiem na przeprowadzki zwróciła się o pomoc w celu przeprowadzenia audytu SEO. Dotychczasowa firma pozycjonerska stwierdziła, że „dalsze optymalizowanie strony może doprowadzić do zafiltrowania domeny„. Chodziło im o upychanie słów kluczowych, a nie optymalizację.

Na stronie głównej było zdjęcie, upchane słowa kluczowe (przeprowadzki+miasto, usługi transportowe+miasto, itp) oraz numer telefonu. Witryna zawierała jeszcze 4 podstrony. Według właściciela strony, nic więcej się chyba nie da. Po godzinnej rozmowie o jego pracy i prowadzeniu firmy mieliśmy ogrom materiałów, które należało uporządkować, opisać i opublikować.

Opublikowaliśmy:

  • wskazówki, jak się przygotować do zmiany mieszkania;
  • sposoby pakowania nietypowych przedmiotów;
  • przykłady nietypowych przeprowadzek;
  • przykładowy terminarz zmiany mieszkania z opisem zmiany dokumentów, adresu, itp;
  • case study, co się dzieje z przewożonymi przedmiotami;
  • galerię stworzoną podczas pracy;
  • komentarze i opinie klientów o firmie
Nie są to wszystkie możliwości, jakie można wprowadzić na stronie firmy realizującej przeprowadzki.

2. Komunikacja z SEO

Drugim bardzo ciekawym problemem SEO  jest brak odpowiedniej komunikacji między działami w firmie. Problem ten jest widoczny szczególnie w dużych firmach oraz na styku firma – agencja  SEO, kiedy zlecający przestaje interesować się tym, co agencja robi.  Dział SEO powinien czerpać z doświadczenia sprzedawców, działu marketingu, aby wpływać na konwersję.
Klasycznym przykładem braku porozumienia między działami była kampania reklamowa Skody Yeti. W TV pojawiły się spoty reklamowe nawołujące do wpisania w Google Skoda Yeti. Kilka dni po emisji pierwszej reklamy, strona Skody znalazła się poza TOP10 na frazę Skoda Yeti, a wyniki organiczne zostały wzbogacone o reklamy AdWords innych marek.

3. Czasochłonne obejścia

czyli stosowanie nieaktualnych rozwiązań. Jako przykład, Maile podaje stosowanie rel=canonical na stronach ze stronicowaniem. Dziś zaleca, aby stosować rel=next oraz rel=prev. Tego typu błędów można unikać pozostając w kontakcie z Google przez podanie e-maila w (GWT) Narzędziach dla Webmasterów, zapisanie się do newslettera na blogu dla Webmasterów i śledzenie nowości w świecie SEO.
W tym punkcie dodałbym jeszcze poświęcanie czasu na zdobywanie linków zamiast pracy nad stroną. Linki są bardzo ważnym elementem pozycjonowania, ale specjalnie podkreślam słowo zamiast.

4. Pogoń za pozycją w wyszukiwarce

Obecnie webmasterzy próbują zdobywać wysokie pozycje na określone przez siebie słowa kluczowe za wszelką cenę, skupiając się na dopasowaniu strony (i technik) do wyszukiwarki. W tym wyścigu należy wziąć pod uwagę użytkowników i dostarczanie im jak najlepszej treści. Jak słusznie zauważyła Maile, webmasterzy gonią za wyszukiwarką, a wyszukiwarka za użytkownikiem 😉

5. Szybkość działania.

Ostatni błąd dotyczy przede wszystkim szybkości reagowania.
Należy zdefiniować cele oraz priorytety w oparciu o dane rynkowe oraz innych działów w firmie. Dodałbym jeszcze analizę konkurencji, kampanie reklamowe i ich wyniki, testowanie różnych rozwiązań w oparciu o informacje od Google, etc. Na tej podstawie budujemy treść i wprowadzamy ulepszenia na stronie.

6 zaleceń dobrego SEO:

  1. Zrób coś fajnego
  2. Wprowadzaj synonimy (nie upychaj słów kluczowych, różnicuj je)
  3. Myśl nad tagami (tytuły, nagłówki, meta) i strukturą witryny
  4. Dodaj stronę do Narzędzi dla Webmasterów i podaj swój e-mail
  5. Pobudzaj użytkowników do akcji, linkowania, plusowania i śledzenia
  6. Aktualizuj, publikuj treści (w social media) oraz pilnuj możliwości dostępu z różnych urządzeń (smartphonów, tabletów, lodówek)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Komentarz do “5 popularnych błędów SEO wg Maile Ohye

  • Pieter

    No tak, nic dodać, nic ująć. Dobry artykuł. Najbardziej podoba mi się pierwsze zalecenie dobrego SEO 😀