Google Analytics – luty 2012

Dziś w nocy (20 marca 2012) otrzymałem newsletter w języku polskim, w którym opisane zostały zmiany wprowadzone w lutym w Google Analytics. Zanim przejdę do meritum dzisiejszego wpisu, streszczę w kilku zdaniach jego treść.

Pojawiła się możliwość szybkiego stworzenia raportu niestandardowego na bazie raportu standardowego.  W wielu przypadkach raport standardowy Analytics wystarcza, ale zdarzało mi się już tworzyć od podstaw swój raport tylko po to, aby dodać jedną czy dwie kolumny. Teraz to jest możliwe po kliknięciu dostosuj pod  tytułem raportu.

W pomocy podano, że funkcja jest dostępna dla każdego raportu standardowego zawierającego kartę Eksplorator. Mam co do tego wątpliwości, ale i tak najczęściej stosuję raporty niestandardowe do filtrowania i zestawiania podstawowych danych.

Istotną aktualizacją w Google Analytics jest zmiana sposobu podawania pozycji linku do witryny w zakładce Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO) -> Zapytania. Nie jest to bowiem średnia z wszystkich zapytań, tylko najwyższa pozycja. Niektóre witryny mogły w ostatnich miesiącach  „piąć się w górę” bez wyraźnych przyczyn, ale to może być efekt tej aktualizacji GA….

Wszystko fajnie, tylko powyższa aktualizacja miała miejsce 25 stycznia 2012 roku. Cieszę się z otrzymanego newslettera, bo widać, że „coś się dzieje”, ale obawiam się, że informacje na temat możliwości dzielenia się raportami niestandardowymi, udostępnianie pulpitu Analyticsa  w nowy i bardzo łatwy sposób znajdą się w wakacyjnym wydaniu newslettera.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *