Darmowe audyty SEO online 2 komentarze


narzędzia online do audytuNarzędzia online są fajne, bo nie trzeba niczego instalować, wystarczy załadować stronę i gotowe. A gdy jeszcze coś pożytecznego jest darmowe, to już więcej nie trzeba. Z ciekawości sprawdziłem,  co oferują polskie narzędzia do darmowego audytu SEO online 🙂

Wcześniej pisałem już o stronie darmowyaudytseo.pl, ale to nie jedyna tego typu strona. Z polskich adresów umożliwiających analizę strony online wybrałem: Konsultant-seo.pl, Pluseo.pl, Seoptimer.com, seokitten.pl. Prezentują niemal identyczne dane i są równie przydatne.

Konsultant-seo.pl

W konsultant-seo.pl do analizy podajemy adres strony. Raport podzielony na 6 części – dane ogólne, nagłówek http, body, mapa strony sitemap.xml, robots.txt. Podział jest jak najbardziej przejrzysty. Raport wskazuje następujące dane:

  1. nazwa domeny
  2. standard dokumentu html (4,5, xhtml, etc)
  3. Kodowanie dokumentu
  4. Przekierowanie 301 (z www, bez www)
  5. Status http
  6. Data
  7. Serwer (np Apache, LiteSpeed)
  8. Połączenie (close)
  9. Protokół Pingback
  10. Content-Type
  11. Vary
  12. Inne dane cache, cookie, etc
  13. Tytuł strony
  14. Opis strony
  15. Słowa Kluczowe
  16. Liczba plików CSS
  17. Liczba skryptów Javascript
  18. Liczba wyrazów i znaków
  19. Współczynnik html ratio (treści do kodu)
  20. Nagłówek H1 (podany)
  21. Nagłówek H2 (podane)
  22. Nagłówek H3 (podane)
  23. Paragrafy
  24. Pogrubienia
  25. Linki kanoniczne
  26. Linki „nofallow” (literówka, powinno być nofollow)
  27. Linki (dofollow, raportuje brak title)
  28. Liczba adresów w mapie strony
  29. Zasady w pliku robots.txt (reguły dla robotów)

Konsultant Seo darmowe narzędzie online do audytu SEO Raport

 

Narzędzie pozwala na pobranie do pliku .pdf wygenerowanego raportu. W raporcie wyróżnione zostały wskazówki dotyczące analizowanych elementów budowy serwisu. Wskazówki są generowane automatycznie, przez co nie należy do nich podchodzić bezkrytycznie. (konsultant-seo.pl)

Pluseo.pl

W PluSEO.pl do analizy podajemy adres domeny oraz słowo kluczowe. Słowo kluczowe jest później wykorzystywane w ocenie optymalizacji podstrony. W raporcie dostajemy informacje podzielone na 9 segmentów:

  1. Wiek domeny
  2. ilość zaindeksowanych stron
  3. ilość linków przychodzących (wg serwisu SeoMoz)
  4. PageRank
  5. AlexaRank
  6. MozRank
  7. PageAuthority
  8. Podwójna indeksacja (brak przekierowania 301)
  9. Walidacja W3C (ilość błędów i ostrzeżeń)
  10. Google analytics
  11. Tytuł strony (długość, treść, nasycenie słowem kluczowym)
  12. Description (treść, długość, nasycenie słowem kluczowym)
  13. Keywords
  14. Kodowanie
  15. Czas pobierania kodu strony
  16. Nasycenie treści słowem kluczowym
  17. Słowa/znaki (ilość)
  18. Tekst/HTML (stosunek w %)
  19. Wytłuszczenie tekstu
  20. Ramki
  21. Zdjęcia (ilość, ilość bez atrybutu alt)
  22. Nagłówki (ilość i treść)
  23. linki wewnętrzne (ilość, ilość nofollow, spis)
  24. linki zewnętrzne (ilość, ilość nofollow, spis)
  25. Robots.txt (obecność)
  26. sitemap.xml (obecność, ścieżka)
  27. Facebook likes (ilość lajków)
  28. Facebook shared (ilość udostępnień)
  29. Google+
  30. Nagłówki (http)
  31. dane z who.is
  32. blacklist (lista)

Wygenerowany raport można pobrać w pliku .pdf

Audyt SEO dla strony Onet.pl wygenerowanyna stronie pluseo_pl

Seoptimer.com

Podobnie jak poprzednie narzędzia, Seoptimer.com wypluwa dane pogrupowane w kilku segmentach. Podaje następujące dane:

  1. Page Title (treść i długość)
  2. Description (treść i długość)
  3. Keywords (treść i długość)
  4. Robots (zawartość)
  5. Encoding
  6. Words and Charts (ilość)
  7. Text/HTML Ratio
  8. Headers (ilość i zawartość)
  9. Bolds
  10. Images (ilość, ilość bez atrybutu alt)
  11. Frames
  12. External Links (ilość linków wychodzących)
  13. Internal Links (ilość linków wewnętrznych)
  14. Robots.txt (ścieżka do pliku)
  15. Sitemap.xml
  16. Facebook Likes
  17. Facebook Shares
  18. Google +1
  19. Http Headers
  20. IP Address
  21. Name Servers
  22. Server Geolocation

Wygenerowany raport można pobrać w pliku .pdf. Dostępna jest też aplikacja do przeglądarki Chrome, która jednym kliknięcie generuje audyt załadowanego adresu. Wygodne.

 

Seokitten.pl – już nie istnieje.

Seokitten pobierał dane między innymi z Mozscape (opensiteexplorer.org):

  1. Domain Alexa Rank
  2. PageRank
  3. Moz Domain Authority
  4. MozRank
  5. Moz Page Authority
  6. Wiek domeny
  7. Zaindeksowane strony
  8. Facebook likes
  9. Facebook shares
  10. Facbook comments
  11. Facebook Click count
  12. Google+
  13. Twitter Followers
  14. Pinterest
  15. Tytuł strony
  16. Opis strony
  17. Niezaindeksowane (tag „noindex”)
  18. Kanoniczny adres URL
  19. Kodowanie
  20. Słowa
  21. Znaki
  22. Stosunek tekstu do HTML
  23. Nagłówki (ilość, treść)
  24. Stron i bold
  25. Tagi ALT
  26. Ramki
  27. Błędy HTML i CSS
  28. Nagłówki (status http)
  29. Typ treści
  30. Rozmiar nagłówka
  31. Ilosć przekierowań
  32. Robots.txt
  33. Mapa strony
  34. IP
  35. Chmura słów kluczowych
  36. Prędkość ładowania strony
  37. Prędkość pobierania
  38. Kompresja plików
  39. Minify CSS
  40. Minify Html
  41. Minify Java Script
  42. Optymalizacja obrazków
  43. TOP10 najlepszych linków do analizowanego adresu
  44. Similar Sites (podobne strony do analizowanej)

Na dole, w stopce jest historia analizowanych adresów. Pamiętaj o tym, że wpisując adres do analizy, na dole strony pojawi się informacja, że serwis był analizowany. Nie jest to wiedza tajemna, ale nie wszyscy chcą się takimi informacjami dzielić.

Analiza SEO seokitten_pl

Z zagranicznych wynalazków tego typu można przytoczyć popularny serwis woorank.com. Prezentacja danych jest bardziej rozbudowana i np. wskazuje „główne” słowa kluczowe wraz z ich lokalizacją na stronie.

Audyt seo z witryny woorank.comCo ciekawe, woorank pokazał, że domena onet.pl została zarejestrowana …. 4 lata temu 😉

W odróżnieniu od 3 poprzednich polskich przedstawicieli, woorank analizuje również wersję mobilną strony. Jeden rzut oka pozwala zorientować się, jak serwis wygląda na tablecie i smartfonie.

Raport z Wooranka zawiera około 60 punktów, ale wśród nich są tak mało istotne jak np. obecność favicon.

Wszystkie narzędzia wskazują bardzo zbliżone dane i różnią się jedynie prezentacją wyników i ilością pobieranych informacji, np. z who.is, czy nagłówka. Kwestią gustu pozostaje wybór narzędzia dla siebie, ponieważ wszystkie dane mają charakter poglądowy i bez interpretacji (na podstawie wiedzy SEO) niewiele da się z każdym z tych raportów zrobić.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

Status nagłówka http:

  • 200 w przypadku działającej strony,
  • 301 w przypadku adresu przekierowanego na inny
  • 404, 410 w przypadku strony błędu, strony nieistniejącej

Meta tagi „robots” w nagłówku (<head></head>):

  • index, follow w przypadku strony indeksowanej w Google
  • noindex, (no)follow w przypadku strony zablokowanej przed indeksowaniem Google
  • brak tagu robots – dopuszczalny w przypadku indeksowanej strony przez Google

Przekierowanie 301 i tag canonical:

  • adres kanoniczny musi być zgodny z przekierowaniem 301, aby nie robić „miękkiej” pętli przekierowań, gdy wskazywany adres kanoniczny jest przekierowywany przekierowaniem na inną wersję;
  • należy zwrócić uwagę na przekierowania 302, które w długiej perspektywie działają niekorzystnie na pozycje i należy je natychmiast zmienić na 301

Nagłówki H1:

  • w przypadku prostych stron/wizytówek unikamy dużej ilości nagłówków H1 (chyba że prowadzimy Onet;) )
  • sprawdzamy, czy nagłówek H1 jest widoczny zarówno w kodzie jak i na stronie, i czy nie zawiera nagromadzonych sztucznie słów kluczowych;
  • dopuszczalny jest całkowity brak nagłówków

Atrybut ALT dla grafik:

  • należy sprawdzić, czy alt-y nie służą do upchania słów kluczowych
  • lepszy brak alt-ów od uzupełnionych nienaturalnymi frazami kluczowymi (np. zdjęcie powozu z młodą parą z alt=”fotograf ślubny Katowice”)

Żadne z powyższych narzędzi nie analizuje powielonych podstron, nie wskaże duplikatów strony głównej (lub jakiejkolwiek innej strony w serwisie), nie mierzy głębokości struktury serwisu ani dostępności każdej z jego podstron. To warto „przeklikać” ręcznie i zbadać indeksowane adresy w samej wyszukiwarce. Są to wygodne serwisy do doraźnej, pobieżnej i szybkiej analizy podstawowych czynników życiowych.

 

 

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

2 komentarzy do “Darmowe audyty SEO online

  • Marek

    ja sobie też sam sprawdzam funkcjonalność mojej stronki. Wychodzę z założenia, że po co mam płacić za coś, co mogę sam zrobić. A artykuł bardzo konkretny i z wieloma fajnymi informacjami.