Dziś w nocy SEO światek obiegła oficjalna informacja o wypuszczeniu kolejnej dużej aktualizacji Google Panda 4.0. Również w tym tygodniu światło ujrzała inna aktualizacja algorytmu Payday Loan (2.0) uderzająca w najbardziej zaspamowane zapytania.
Google is rolling out our Panda 4.0 update starting today.
— Matt Cutts (@mattcutts) May 20, 2014
Matt Cutts godzinę po informacji o Pandzie 4.0, twitnął również o drugiej aktualizacji:
This past weekend we started rolling out a ranking update for very spammy queries: http://t.co/NpUZRqpnBI
— Matt Cutts (@mattcutts) May 21, 2014
Od co najmniej tygodnia chodziły pogłoski o możliwych aktualizacjach z uwagi na niecodzienne wskazania narzędzi monitorujących SERPy. Najczęściej mówiło się o aktualizacji Pingwina. Jak widać, Pingwina boimy się najbardziej…
Wnioski:
- publikacja informacji o aktualizacji Google Panda potwierdza, że to większa aktualizacja niż bieżąca aktywność dotychczasowej (comiesięcznej) Pandy;
- strony dotknięte poprzednimi aktualizacjami dotyczącymi jakości mają szansę na powrót z otchłani;
- wypuszczenie niemal w tym samym czasie dwóch różnych aktualizacji ma utrudnić identyfikację ich wpływu na nasze serwisy;
- aktualne zmiany w Google nie wykluczają wypuszczenia kolejnych aktualizacji, np. Pingwina w krótkim czasie;
- Dr. Pete Meyers opisuje mocne spadki serwisu ebay.com – szybki case study wart uwagi;
- Payday Loan może dotknąć tematykę wykraczającą poza pożyczki, medykamenty, xxx, gry, etc
- przypadek ebay.com wskazuje, że nie tylko mali dostają po tyłku;
- Panda 4.0 obejmuje wersje językowe w różnym stopniu, dla anglojęzycznej wersji ma to być ok. 7,5% zapytań;
- wnioski z aktualizacji wyciągniemy jak zwykle nie wcześniej niż za tydzień.