Google Pingwin 3.0 – podsumowanie 4 komentarze


Penguin update - foto z linkresearchtools.comJakiś czas temu wpadł mi w ręce ciekawy case study firmy cemper.com, w którym autor analizuje 50 zwycięzców i 50 przegranych w ostatniej aktualizacji Google Pingwin. Z 40 stron raportu chciałbym przytoczyć tylko najciekawsze i warte odkreślenia wnioski. Obie grupy zaznaczyłem odpowiednio kolorem: zwycięzcy i przegrani.

Fota ze strony linkresearchtools.com, link do raportu na końcu artykułu…


AdWords.
46% zwycięzców i 28% przegranych aktywnie korzysta z Google AdWords. Zwycięzcy wydają średnio 6 razy więcej niż przegrani. Jednakże, ponad połowa zwycięzców w ogóle nie korzysta z AdWordsów!
Wniosek: AdWords nie ma wpływu na traktowanie stron podczas aktualizacji Pingwina.
Lokalizacja linków zewnętrznych
Raport analizuje takie lokacje jak: blogroll (3% do 1%), sidebar (15% do 10%), stopka (3% do 9%), komentarz (1% do 1%), sygnaturka na forum (0% – remis), link w nagłówku (0% do 4%), w treści (11% do 10%) w listach linków (remis), i innych.
Co ciekawe, wygląda na to, że sidebar i blogroll są w kręgu szczególnego zainteresowania Google , natomiast linki ze stopki już nie bardzo. W kolejnej części raportu jest jeszcze głębsza analiza linków ze stopki oraz analiza tematyki stron, z której wynika, że są branże rządzące się własną specyfiką i Google o tym wie.
Przyrost linków
To czynnik, na który zwracam uwagę od zawsze. Przyrost i trend wzrostowy jest ważniejszy od ilości pozyskanych linków. Przegrani mieli ujemną dynamikę przyrostu linków.
Strony docelowe
Istotne jest czy linkowana jest strona główna czy podstrony. Analizowane serwisy były linkowane w 47% i 68% do strony głównej i 53% do 38% do podstron. To akurat wiemy, ale wiedzieć, a zbadać to dwie różne rzeczy.
Linki Sidewide – nie są czynnikiem, który wpływa negatywnie na pozycję strony 🙂
Wiem, że są osoby, które mają inne wnioski, ale możliwe, że nie biorą pod uwagę innych czynników.

Pełny raport można pobrać tutaj, dla zainteresowanych ciekawa lektura porządkująca kilka spraw.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

4 komentarzy do “Google Pingwin 3.0 – podsumowanie

  • Paweł Rabinek

    Ciekawe badanie. O tym linkowaniu do podstron mówiłem na pierwszym hangoucie SEO. Po pierwszym pingwinie robiłem analizę i też zauważyłem taką korelację.

  • Łukasz Rogala

    Ja zacząłem redukować Site wide na kilku swoich serwisach, by w blasku chwały powrócić na wysokie pozycje. Jest za dużo zmiennych by wszystkie opisać jednakowo.

  • Eddy

    Póki co nie zauważyłem jakichś negatywnych skutków linków sitewide, ale nigdy nic nie wiadomo. Może pingwin ewoluuje w jakąś bardziej przerarzajacą bestię 😀

  • ubta

    Nic z tego nie wynika – ja obserwuję serwisy robione wyłącznie site-wide i się świetnie trzymają. Po prostu teraz Google stawia głównie na jakość linków, a nie ilość, chociaż bez ilości trudne frazy nie są do zdobycia.