Zmiany w Google 10-13 października? 3 komentarze


Przeglądając dane z Google Webmaster Tools z kilkudziesięciu domen zauważyłem prawidłowość dotyczącą skoków w ilości wyświetleń na wyszukiwane hasła przy jednoczesnym utrzymaniu podobnej ilości wejść na stronę z wyszukiwarki.

Wygląda to tak, jakby między 10 a 13 października zmienił się sposób prezentowania serpów i wyraźnie zwiększyła się  dywersyfikacja domen (więcej domen w TOP100 = mniej podstron).  Wybrałem 4 przykłady domen sklepów, które były od minimum 2 miesięcy bardzo stabilne w ilości wyświetleń. Pozostałe domeny, które sprawdziłem miały większe skoki, jednak wszystkie w dniach 10-13 mają taki sam zjazd na wykresie

Domena pierwsza – spadek o 2/3 w stosunku do maksymalnej ilości z tego miesiąca. W tej chwili wszystko w normie. Poniżej wykres ruchu z Google organic:

Biorąc pod uwagę, że 13 to sobota, czyli dla sklepu spadek ruchu….

Druga domena niemal identycznie jak pierwsza, do tej pory jedna z najstabilniejszych.

Tutaj praktycznie mniej niż 10% spadku, czyli mniej niż co tydzień w każdy weekend.

Trzecia domena po weekendzie wzrost ruchu, choć spadek na wykresie podobny jak u pozostałych….

I ostatnia domena reprezentatywna:

Spadek, który utrzymał się do dziś, mimo iż ruch utrzymuje się na podobnym poziomie, a sprzedaż wzrosła w ostatnim tygodniu o 20%.

Najbardziej interesuje mnie jednak ten charakterystyczny spadek w GWT. Może ktoś potwierdzić podobne zmiany?


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

3 komentarzy do “Zmiany w Google 10-13 października?

  • Łukasz Rogala

    U mnie spadek nastąpił między 13, a 16 października, około 10% ogólnego ruchu. Potem wróciło wszystko na swoje miejsce – branża kulinarna, przepisy kulinarne i dania obiadowe.

  • Jubileo.pl

    Trafiłem na tego bloga przez przypadek i temat od razu mnie zainteresował ponieważ u nas w sklepie był podobny skok . Mamy GWT podpięte pod GA i w GA jest to jeszcze bardziej widoczne. Między 10-17.10 jest widoczny spadek w ilości wyświetleń na hasła, jednakże ruch pozostał na tym samym poziomie. Również w tym okresie wyraźnie niższy jest wykres średniej pozycji pokazywanej przez GA.