Dni Internetowej Rewolucji w Gliwicach


Internetowa Rewolucja to impreza organizowana przez Google we współpracy z Home.pl oraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Patronat objęło Ministerstwo Gospodarki. Podczas Dni Internetowej Rewolucji każdy przedsiębiorca może uzyskać pomoc w stworzeniu własnej witryny internetowej wraz z domeną, dodać wizytówkę firmy do Map Google, a także zapoznać się z innymi produktami Google.
Certyfikowane agencje reklamowe prezentowały swoją ofertę w wyznaczonej strefie dla agencji. Każdy przedsiębiorca mógł zasięgnąć informacji na temat promocji w internecie.

22 marca 2011 roku Gliwice stały się kolejnym miastem, w którym odbyła się Internetowa Rewolucja. Wzięliśmy udział w kilku wykładach, a także zebraliśmy informacje od uczestników imprezy, które pozwolą nam na lepsze dotarcie do klienta z indywidualną ofertą promocji i reklamy w internecie.

Jak było?

Znacznie lepiej, niż przewidywaliśmy. Żadna relacja z Dni Rewolucji nie odda tego, co można zobaczyć na żywo i przeżyć.
Wykłady odbywały się jednocześnie w 4 salach: dla przedsiębiorców (można było oszaleć od niebieskiej poświaty!), agencji reklamowych, studentów, a w ostatniej – dla wszystkich. Tematyka wykładów dla agencji obejmowała głównie linki sponsorowane, możliwości reklamy w serwisach Google, sposoby docierania do klienta, etc. Przedsiębiorcy mogli się dowiedzieć jak założyć swoja pierwszą wizytówkę w internecie oraz skonfigurować konto AdWords. W sytuacji, gdy prawie połowa przedsiębiorstw nie ma swojej witryny w Sieci, są to informacje bardzo potrzebne.
Wykłady w formie prezentacji kończyły się serią pytań, w większości dotyczących pozycjonowania w organicznych wynikach Google. Mniej więcej 6 na 10 pytań dotykała mniej lub bardziej wyników organicznych, co może wskazywać na duże zainteresowanie usługą pozycjonowania i koniecznością rozszerzenia usług SEO.
Uczciwie należy przyznać, że poziom wykładów dopasowano do uczestników zaczynających swoją przygodę z marketingiem w wyszukiwarce. Być może dzięki temu Dni Rewolucji są dostępne i przystępne dla ludzi spoza hermetycznej branży SEM/SEO. .
Poza salami wykładowymi pracownicy Google podzieleni na trzy główne sektory pomagali założyć wizytówkę firmy, stworzyć pierwszą witrynę internetową przy pomocy kreatora oraz skonfigurować pierwszą kampanię AdWords.
Organizatorzy muszą zadbać o to, aby informacja o kolejnych Dniach Rewolucji Internetowej dotarła do jak najszerszej grupy przedsiębiorców, a w szczególności do tych, którzy słabiej poruszają się w wirtualnym środowisku.
Z pewnością pojawimy się na kolejnych edycjach jesienią tego roku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *